02.05.21

Vendre més i millor: “Oportunitats per a petits productors, nous canals de venda i internacionalització” al primer Congrés de Màrqueting Gastonòmic de Catalunya

El passat 30 d’abril a Vilanova i la Geltrú, el director gerent de Prodeca, en Ramon Sentmartí, va participar com a ponent a la taula rodona “Oportunitats pels petits productors, nous canals de venda i internacionalització” del 1r Congrés de Màrqueting Gastonòmic de Catalunya. 

Els objectius de la sessió eren reflexionar sobre els nous canals de venda i les oportunitats que ofereix la internacionalització. Respondre preguntes: demanda el consumidor actualment, post pandèmia, més proximitat en el seu punt de venda. Es l’activitat econòmica que es genera a Catalunya una oportunitat pel productor? Quin màrqueting online gestiona? És el canal online una realitat o una necessitat de futur. És la internacionalització un recurs o una sortida natural?

Sentmartí va explicar el cas d’Anela Fruits, que han evolucionat empresarialment partint de l’àmbit local i que actualment estan exportant més del 50% de la seva producció als mercats internacionals. I el de Pommy House, una empresa que comercialitza magrana i que ha treballat el desenvolupament de producte amb fundació Alicia per trobar valor afegit a la categoria. 

El director gerent de Prodeca va repassar el gran patrimoni alimentari de Catalunya a través de diversos exemples concrets com el major nombre mundialment d’oliveres mil·lenàries i també els grans actius: dieta mediterrània, excel·lència gastronòmica, capacitat exportadora, centres referents quant a innovació, gran diversitat de producte i un sector fort que equival a més del 16% del PIB i que és el primer sector econòmic del país. 

El passat 30 d’abril a Vilanova i la Geltrú, el director gerent de Prodeca, en Ramon Sentmartí, va participar com a ponent a la taula rodona “Oportunitats pels petits productors, nous canals de venda i internacionalització” del 1r Congrés de Màrqueting Gastonòmic de Catalunya. 

Sentmartí va compartir els plans del Consell Català de l’Alimentació a través del Pla Estratègic de l’Alimentació de Catalunya i va apuntar els servis de competitivitat local de Prodeca adreçats per petits productors: Gastroteca, l’eina de digitalització dels productes de proximitat; De prop: trobades de negocis virtuals; Benvinguts a Pagès: el projecte que fomenta la venda de proximitat; Àpats Catalunya, el foment dels productes locals en situacions de representativitat; eines i recursos per ajudar a les empreses a prendre decisions i la nova marca que projecta el posicionament de futur de l’alimentació catalana tant local com internacionalment: Catalunya, on el menjar és cultura.

Va cloure la seva ponència amb un recull de recomanacions per millorar la competitivitat de les empreses: autenticitat, professionalització en el servei, coneixement dels mercats, estimació de les barreres de cada mercat, sinèrgies, valors mediterranis, posicionament gourmet etc.

Les ponències es van poder seguir presencialment, a l'auditori de Neàpolis de la capital del Garraf, i també mitjançant la transmissió en streaming. Actualment, es poden recuperar al canal Youtube de Node Garraf. El congrès va convocar més de 300 congressistes i van participar professionals d’ empreses com Agrofresc, Anthesis La Vola, Blai Peris, Caprabo, Damm, Gallina Blanca, Glass Canned Wines, Horeca Solutions, Laduc, La Fageda, Oleum Flumen, Olivé Rueda, Sant Aniol, Unilever i Veritas.

Comparteix aquesta notícia