11.12.20

‘Catalunya, on el menjar és cultura’, nova marca agroalimentària de país

El passat 11 de desembre es presentava la nova marca per reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia catalanes i dotar-les d’homogeneïtat comunicativa tant a l’interior del país com a l’exterior. Impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, conjuntament amb Prodeca, Promotora dels aliments catalans, ‘Catalunya, on el menjar és cultura’ té com a objectiu posar en valor els aliments produïts a Catalunya a fi de garantir un sistema alimentari complet, competitiu, arrelat territorialment i basat en la seva diversitat, i, alhora, consolidar Catalunya com a país de referència pel prestigi del seu sistema alimentari.

La creació de la marca agroalimentària és una de les accions previstes dins dels deu projectes transformadors del sector agroalimentari inclosos en el Pla de reactivació econòmica i protecció social en l’àmbit de la comissió per a l’elaboració del pla per a la reactivació econòmica i protecció social com a conseqüència de la crisi de la COVID-19 (CORECO).

La creació de la marca també forma part de les diferents accions definides dins el Consell Català de l’Alimentació que està impulsant el DARP en el marc del Pla estratègic de l’alimentació de Catalunya (PEAC). El PEAC ha de definir com ha de ser el sistema agroalimentari català dels pròxims anys a partir de quatre eixos: sostenible, transformador i basat en la bioeconomia circular; propi i arrelat al territori; just, equitatiu i cohesionat, i saludable i de confiança.

“És un avenç sense precedents”, ha dit la consellera Teresa Jordà durant l’acte de presentació al Born. “Mai abans el sector agroalimentari català no havia tingut una marca de país com la que té, per exemple, el sector turístic, amb Turisme de Catalunya. Mai no havíem unit esforços d’aquesta manera la pagesia, la indústria i la gastronomia. Avui és un dia important per al sector”, ha conclòs.

"La campanya neix de la demanda del sector i amb vocació de futur per projectar la qualitat del primer sector econòmic català", ha afegit Ramon Sentmartí, director de Prodeca. 

“Bo per a tu, bo per a tothom”, la campanya per promoure el consum de proximitat

Una desena de músics catalans han unit les seves veus en la nova campanya per fomentar els productes de proximitat. Amb música i lletra del compositor Mateu Peramiquel, l’spot vol fer prendre consciència que triar un producte local té conseqüències que van més enllà de l’àmbit personal i que el seu consum aporta beneficis sobre el medi ambient i repercuteix directament sobre el sector primari català.

La música és el fil conductor de l’anunci que tot just s’estrena ara, a tocar de les festes de Nadal, quan tradicionalment el consum de productes d’alimentació repunta. La campanya, a més, arriba en un moment en què hi ha una clara tendència de creixement del consum de producte local, arran del pas de la pandèmia pel territori.

El que es busca és consolidar l’hàbit de comprar producte local que va començar a créixer durant els mesos de confinament. Des de llavors, i segons un estudi encarregat pel Departament d’Agricultura, un 20% dels catalans han augmentat el seu interès pel producte local i les botigues de proximitat. Es vol aprofitar aquesta tendència per consolidar aquest hàbit de comprar localment i enfortir així el sector agroalimentari català.

Comparteix aquesta notícia