El sector del Fine Food
Catalunya ofereix una varietat de productes gourmet pels seus valors: la tradició, l'artesania, la qualitat del territori, la innovació i l'exclusivitat.
El sector alimentari viu, en paral·lel, la seva particular transformació, imposada per les noves tendències del consum i, inevitablement, la irrupció de les noves tecnologies.
Les noves tecnologies també han irromput al sector en forma d'start-ups que busquen donar resposta a les preocupacions dels compradors.
El sector multiproducte o Fine Food és aquell que aconsegueix una posició diferenciada al mercat pel valor afegit que hi aporta. La seva diferenciació procedeix d’una qualitat superior, un canal de vendes exclusiu, un embalatge sofisticat i distintiu, i d’una història única (origen, persona, territori).
Dins del sector Fine Food destaca l’oli d’oliva, que té entitat pròpia i que, per tant, des de Prodeca tractem diferenciadament.
Indústria
La indústria del Fine Food, constitueix un dels principals sectors agroalimentaris de Catalunya amb un volum de negoci anual proper als 7.696 M€ l’any, i sumant-hi la indústria de fabricació d’olis i greixos supera els 10.000 M€, xifra que representa el 44% del volum de negoci de la indústria de l’alimentació i begudes.
El sector Fine Food català té una estructura molt sòlida i competitiva, amb més de 1.580 indústries. Cal afegir-ne 197 de l’oli. Sumades representen el 49,73% d’empreses de la indústria agroalimentària.
Computa més de 35.831 treballadors.
Exportacions
El sector del Fine Food és el segon sector exportador agroalimentari (índex Prodeca) tant en valor com en volum, fet que posa en relleu el gruix de la indústria transformadora agroalimentària que hi ha a Catalunya i la seva capacitat i potencialitat exportadora.
Amb 3.114,97 M€ en exportació, representa un 29,17% del total exportat en valor (2018). El sector de l’oli, per la seva banda, representa el 7,36% de les exportacions agrocatalanes, sent el quart sector exportador.
Aquest sector ha contribuït positivament a la taxa de variació anual del creixement total de les exportacions agroalimentàries en 0,3 punts. El lideren les següents categories: productes de fleca i pastisseria (10,71% del total Fine Food), cacau i les seves preparacions (9,19%), extractes, essències i concentrats (7,14%), articles de confiteria (6,90%), productes a base de cereals (6,88%), productes làctics (6,64%), cafè (6,55%), fruits secs (5,53%), confitures i melmelades (4,60%), sucs vegetals (3,86%), cervesa (2,96%), aigües (2,03%), sucs de fruites (1,97%).
ÚLTIMS DOCUMENTS DE CONEIXEMENT
STORE-CHECK MÈXIC: LA EUROPEA

22.09.21
STORE-CHECK MÈXIC: LA EUROPEA
Store-check on s’analitza la presència de diferents categories de productes ubicats a la cadena de supermercats mexicans La Europea, que actualment compta amb 40 establiments ubicats arreu del país. Presenta les següents dades: posicionament de l’establiment, espai ocupat, marques catalanes i posicionament al lineal, altres marques, posicionament lineal dels productes catalans VS resta de marques d’importació, preu de les marques catalanes i d’altres orígens, identificació de la marca líder, presentació del producte, format i merchandising, cartellera i promocions.
[ACCÉS RESTRINGIT]
STORE-CHECK COLÒMBIA: GRUPO ÉXITO

22.09.21
STORE-CHECK COLÒMBIA: GRUPO ÉXITO
Store-check on s’analitza la presència de diferents categories de productes ubicats a la cadena de supermercats colombiana Grupo Éxito, que actualment compta amb 515 establiments ubicats arreu del país. Presenta les següents dades: composició de l’oferta del Grupo Éxito i el pes específic de cada categoria, grau de participació dels productes importats en cada categoria, anàlisi de cadascuna de les categories i subcategories.
[ACCÉS RESTRINGIT]
STORE-CHECK ALEMANYA: FRISCHE PARADIES

22.09.21
STORE-CHECK ALEMANYA: FRISCHE PARADIES
Store-check de diferents categories de producte ubicats a la cadena de supermercats alemanya Frische Paradise, amb deu establiment caracteritzats pels seus productes delicatessen de segment mitjà-alt. Presenta les següents dades: posicionament de l’establiment, espai ocupat, marques catalanes i posicionament al lineal, altres marques, posicionament lineal dels productes catalans VS resta de marques d’importació, preu de les marques catalanes i d’altres orígens, identificació de la marca líder, presentació del producte, format i merchandising, cartellera i promocions.
[ACCÉS RESTRINGIT]
ACTUALITAT DEL SECTOR FINE FOOD
28.01.22
Prodeca acompanya les empreses catalanes de dolços i snacks a la ISM 2022
Aquest diumenge comença la fira ISM 2022 a Colònia (Alemanya), la fira més gran del món per als dolços i snacks i Prodeca hi torna a formar part organitzant la participació d'una desena d'empreses catalanes amb un estand propi.
21.12.21
Prodeca presenta el calendari d'actuacions del 2022
Aquest 2022, des de Prodeca recuperem la presencialitat en moltes de les trobades empresarials, però mantenim el format virtual que ens permeten connectar més fàcilment les empreses i productors catalans amb potencials clients, distribuïdors i importadors.
07.12.21
La Gastroteca participa a la Fira Orígens d’Olot
Prodeca ha estat present, a través de la Gastroteca, a la novena edició de la Fira Orígens d’Olot que es va celebrar del 18 al 20 de novembre. Aquest esdeveniment va comptar amb la participació de 60 productors/es i elaboradors/es locals que van exposar i vendre els seus productes a les 6.000 persones, públic gourmet i professionals, que van visitar la fira.