27.11.20

Els departaments d’Agricultura i Acció Exterior incorporen tècnics comercials per al sector agroalimentari en mercats estratègics

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i el conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, van firmar el passat 25 de novembre un acord que permetrà la incorporació de tècnics comercials específics per al sector agroalimentari en mercats estratègics a través de les Delegacions de la Generalitat. Aquesta iniciativa, que es realitzarà a través de Prodeca, té com a objectiu acompanyar les empreses del sector a minimitzar les dificultats i les incerteses causades per la Covid. 

Els nous tècnics comercials seran una figura clau per reforçar la internacionalització del sector agroalimentari català, que genera un volum de negoci de 38.205 milions d’euros i ocupa directament 163.372 persones. “Amb aquesta incorporació, ajudem i reforcem que els nostres productes viatgin a través d’aquests tècnics, que els venguin, els promoguin i els donin a conèixer encara més, perquè són productes d’excel·lència, sans, segurs i de qualitat que produïm en aquest país”, ha afirmat la consellera Teresa Jordà durant la firma de l’acord. 

Per la seva banda, el conseller Bernat Solé ha assegurat que “amb la gestió de la pandèmia, s’ha posat en evidència la bona feina que duen a terme les delegacions del Govern a l’exterior. “Són eines imprescindibles que hem de posar al servei dels sectors més importants del país per internacionalitzar el nostre teixit econòmic i productiu, ha explicat.

Mercats prioritaris

Així, la fase inicial d’incorporació d’aquests tècnics comercials agroalimentaris començarà per quatre mercats estratègics per al sector agroalimentari català: els Estats Units, el Regne Unit, Alemanya i Mèxic

Els Estats Units i Alemanya són els dos principals importadors mundials d’aliments i begudes, i 9è i 4rt destins agroalimentaris catalans, respectivament. La previsió de creixement en el mercat alemany, amb una trajectòria rellevant en el sector de l’ecològic, per als propers 5 anys és del 15% i es pretén enfocar la tasca dels nous tècnics comercials en la distribució de la mà dels principals retailers germànics, també presents a Catalunya. 

Especialment estratègic és el mercat nord-americà, amb un important coneixement i valorització de la Dieta Mediterrània, però que amb l’aplicació, des de l’octubre del 2019, de nous aranzels a aliments i begudes europeus ha vist com els productes catalans perdien certa competència respecte els d’altres països. En aquest sentit, i per reforçar la promoció de vins catalans als Estats Units, aquest mes de novembre comença la gestió del programa Chafea per part de Prodeca per als propers 3 anys i per al qual es necessitarà suport i interlocució constant amb el mercat nord-americà. Es tracta d’una iniciativa per a fer difusió del vi català, que inclourà accions diverses com esdeveniments amb premsa especialitzada i professionals del sector, workshops, sessions formatives, missions inverses, fires, etc. 

Pel que fa Mèxic, és el 14è importador mundial agroalimentari i presenta una forta demanda i previsió de creixement de consum en aquest sector en els propers anys. Tot i l’alentiment en la despesa en alimentació i begudes en els propers 5 anys, es tracta d’un mercat amb molt potencial a mig i llarg termini. 

Finalment, el Regne Unit és el 8è importador mundial i el 6è destí dels aliments i les begudes de Catalunya, i requereix també d’un especial tractament per minimitzar l’impacte del Brexit.

Comparteix aquesta notícia