26.07.22

El festival Catalunya a Mèxic promociona més de 100 productes gurmet de 23 empreses catalanes

La Delegació del Govern de Catalunya a Mèxic, El Palacio de Hierro i Prodeca han unit esforços per celebrar el “Festival de Catalunya a Mèxic”, sota el lema “Catalunya, on el menjar és cultura” a diferents indrets del país centreamericà. Durant el mes de juliol, una successió d’esdeveniments etnogastronòmics han tingut lloc a les instal·lacions del Palacio de Hierro, una de les botigues departamentals més importants i representatives de Mèxic, amb l'objectiu de promoure la gastronomia catalana a través de les seves conserves del mar, snacks, embotits, vins, caves i productes gurmet disponibles al mercat mexicà.

Un total de 23 marques i més de 100 productes gurmet han posicionat els productes gastronòmics catalans en un mercat estratègic a través d’un punt de trobada comercial que ha concentrat tota la cadena de valor del mercat gastronòmic centreamericà (compradors, importadors, distribuïdors o mitjans de comunicació, entre d’altres). En total, s’han instal·lat 11 àrees gastronòmiques a diverses botigues del Palacio de Hierro de 4 ciutats de la república mexicana: Ciutat de Mèxic, Pobla, Querétaro i Monterrey.

 

 

Lleïr Daban, Delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Mèxic i Centreamèrica, va ser l’encarregat d’obrir el festival amb un discurs en que convidava al públic mexicà a viure un viatge gastronòmic i sensorial a través de les diverses regions de Catalunya, partint del litoral mediterrani on es pesca el producte de mar i el marisc, passant pels camps d'oliveres de les terres interiors de les Garrigues on se'n produeix un dels millors olis d´oliva verge extra, seguint un recorregut per les extenses vinyes del Priorat, el Montsant o el Penedès que ens regalen uns vins exquisits, fins a arribar a Reus, on es produeix el tradicional vermut de l´hora de l´aperitiu.

Una experiència sensorial amb empremta catalana

Al llarg de tot el festival, han tingut lloc a la Ciutat de Mèxic una sèrie d'experiències amb l'objectiu de promoure nous productes catalans i inserir-los al mercat mexicà a través de tasts i degustacions de productes catalans gourmet. Arrel d’aquestes degustacions, 3 empreses catalanes han aconseguit integrar als lineals del Palacio de Hierro productes nous entre els quals destaquen els olis, les conserves vegetals i l’aigua amb gas.

Mèxic

 

El festival també ha comptat amb la col·laboració de reconeguts restaurants de Mèxic com Guría, Tres Galeones, Al Andalus i Café Palacio, que van delectar el paladar dels comensals amb tradicionals plats catalans com els calamarsets en la seva tinta amb escalivada, la botifarra amb mongetes, la crema catalana i diversos còctels elaborats amb cava i vermut.

Gràcies a la col·laboració de les empreses catalanes, a banda de la promoció del producte en punts de venta, també es van poder realitzar un total de 4 degustacions i tasts guiats davant de 80 possibles compradores, importadors i distribuïdors mexicans.

El primer tast guiat del festival va ser de vins, en col·laboració de l’empresa D-Cata, que va permetre que el consumidor mexicà pogués degustar 13 les etiquetes de les Denominacions d'Origen, Priorat, Penedès, Cava i Terra Alta. Les conserves de mar i els vegetals van protagonitzar un segon tast guiat per l'empresa catalana Espinaler, que va oferir una degustació que fusionava la gastronomia catalana i la mexicana acompanyades d’un tast de vermuts. Un tercer tast tornava a promocionar el vi català per part del Roqueta Group i l'empresa importadora mexicana Everest Wines & Spirits, un celler de més de 120 anys d’història, que van permetre degustar 5 vins catalans de les denominacions de origen Terra Alta i Pla de Bages. Finalment, es va realitzar un darrer tast de cafés i tes guiat per l'empresa catalana Coffee Center-Capsoul, on també es van realitzar un tast de còctels amb mescal.

 

 

 

Mexic 2

 

Mèxic 3

 

Mèxic 4

Comparteix aquesta notícia