27.04.20

Què tenir en compte a l'hora de comercialitzar fruita a Xina?

Llista de consideracions que ha de tenir en compte un exportador de fruites espanyol a l'hora de comercialitzar el seu producte a Xina

  1. Conèixer la normativa i la documentació requerida. Conèixer els requisits establerts en el protocol i registrar els seus horts i magatzems en el Ministeri d'Agricultura, alimentació i Medi ambient. Comptar amb tota la documentació necessària per a l'exportació: certificats d'origen, certificat fitosanitari, packinglist, billoflading i factura comercial. 
     
  2. Identificar socis comercials locals. Realitzar una identificació de potencials importadors en els principals punts d'entrada de fruites, GuangdongiShanghái, amb capacitat de treballar amb proveïdors de serveis de logística fiables i accés a punts de distribució que permetin un posicionament adequat del producte. Per a això, les empreses recolzar-se en la xarxa d'Oficines Econòmiques i Comercials d'Espanya a Xina, les quals compten amb gran experiència en la cerca de potencials socis comercials en destinació i l'organització d'agendes de reunions.  
     
  3. Participar en les principals fires de fruita del país. Les fires són esdeveniments de gran utilitat a l'hora de buscar importadors i distribuïdors a Xina, així com per conèixer in situ les particularitats del mercat. És molt recomanable per als exportadors de fruita la visita a fires com ÀsiaFruit Logistica(Hong Kong), Xina FruitLogistica (Shanghái),IFE(Cantó) i iFresh (Shanghái).
     
  4. Identificar les dates de major demanda de fruita importada. Aprofitar les temporades d'alt consum de fruita durant les setmanes festives xineses (Any Nou Xinès i Festa Nacional Xina), així com les temporades de falta de proveïment tant de fruites locals com de les fruites importades. 
     
  5. Vetllar per la qualitat i homogeneïtat del producte exportat. Tenint en consideració la preferència dels consumidors per fruits de gran calibre, uniformes i de colors vius, així com la venda de fruita amb marca i etiquetada, ja que ofereix seguretat al consumidor. 
     
  6. Proveir material promocional als socis comercials i oferir-los recolzament en les activitats de màrqueting. Proporcionar embalatges tipus regalo, vídeos promocionals sobre el la producció de la fruita a Espanya o recolzar als socis comercials xinesos en les seves campanyes publicitàries són accions que poden suposar la diferenciació respecte a la resta de competidors. 
     
  7. Oferir formació tècnica a socis comercials xinesos per a la correcta manipulació dels productes, prestant especial atenció al manteniment de la cadena de fred. 


FONT: El mercat de la fruita en Xinesa Agost 2017. Dídac GonzálezMàsich. Oficina Econòmica i Comercial de l'Ambaixada d'Espanya en Cantó. 

Comparteix aquesta notícia