eBusiness Focus Japan

PERSONES DE CONTACTE

Maria Pla 
+34 677 305 652
mariapla@gencat.cat

Montserrat Costafreda
+34 607 073 089
mcostafreda@gencat.cat

Maria Camino
+34 671 739 040
maria.camino@gencat.ca

L'eBusiness Focus Japan 2024 és una actuació B2B que pretén ajudar a les empreses participants a trobar un importador o distribuïdor al mercat japonès. 

Un cop tancada la convocatòria, Prodeca, juntament amb l'antena comercial a destí, realitzarà una primera selecció de les empreses i els productes que més s'adeqüin a les demandes del mercat japonès. 

A continuació, es realitzarà la tasca de consultoria que culminarà amb l'elaboració d'una agenda personalitzada per a cadascuna de les empreses inscrites.

Finalment, les empreses catalanes participants seleccionades tindran reunions virtuals amb els compradors japonesos, que prèviament hauran d'haver rebut les mostres físiques dels productes.

 

ORGANITZACIÓ DE LES REUNIONS

Les reunions entre les empreses catalanes i els potencials compradors es duran a terme en format vitual. Prèviament, caldrà haver-los enviat les mostres de producte, per tal que cada potencial comprador les tingui físicament en el moment de la trobada. 

El cost de l'enviament de les mostres l'haurà d'assumir cada empresa participant però, si es desitja, Prodeca podrà assessorar en la tramitació i coordinació de l'enviament d'aquestes fins a les oficines dels compradors.

Cada empresa catalana participant rebrà una agenda, d'entre una i tres reunions, amb compradors japonesos interessats en els seus productes. La celebració de les reunions es durà a terme sota les següents condicions: 

  • Horari: De 15:00 a 18:00 h (Japó) / De 7:00 a 10:00 (Catalunya).
  • Durada: 60 minuts/reunió. 
  • Idioma: Segons preferència del comprador, anglès o japonès. És possible que en alguna reunió sigui necessària la intervenció d'un intèrpret, servei que en cap cas anirà a càrrec de Prodeca. En cas de necessitar-ho, cada empresa se n'haurà de fer càrrec (l'antena comercial a destí podrà ajudar en la contractació de l'intèrpret).

(Es contempla la possibilitat de programar reunions extres en funció de l'interès que presentin els compradors.)

La plataforma utilitzada per realitzar les reunions podrà variar en funció de les preferències de cada comprador. Minuts abans de la reunió es realitzarà una prova de connexió entre l'empresa catalana, Prodeca i l'antena comercial a destí per verificar-ne el correcte funcionament. Igualment, només en el cas que sigui necessari, tant l'antena comercial a destí com Prodeca podran donar suport durant la reunió i la posterior comunicació.  

Si l'empresa catalana participant no es presenta a la reunió amb el comprador, Prodeca no garanteix la reprogramació de la trobada. Si és el comprador qui té inconvenients, es garanteix la proposta d'una segona data per a la trobada.

 

CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

Podran participar d'aquesta activitat les empreses productores que tinguin experiència prèvia d'exportació a tercers països, de les següents categories:

  • Conserves de tot tipus
  • Dolços, xocolata i derivats
  • Galetes
  • Snacks de tot tipus
  • Vi o cava*

No s'acceptarà la participació de marques que ja estiguin introduides al mercat i es prioritzaran els productes tradicionals i originals. 

Aquelles empreses d'altres sectors que tinguin interès en inscriure's a l'activitat, podran enviar un correu a mariapla@gencat.cat, per tal de poder estudiar-ne la viabilitat, en funció de l'interès dels compradors. 

L'organització es reserva el dret d'admissió de les empreses per criteris d'idoneïtat. S'acceptaran fins a 5 empreses d'alimentació i fins a 5 empreses de vi o cava. Igualment, es limitarà a dues el nombre d'empreses del mateix sector que siguin competència directa.

*Criteris de selecció d'empreses de vi o cava:

  • Com a màxim, dues empreses que disposin de productes amb la mateixa identificació de procedència o territori (DO, etc.)
  • Es valoraran els premis o distincions obtinguts
  • Es valoraran els productes ecològics
  • Es valoraran els productes elaborats amb varietats de raïm locals/pròpies
  • Es valoraran els productes de DOs petites o poc conegudes
  • Es valoraran els productes de la DOQ Priorat
  • Es valoraran els cellers que tinguin un relat i una història destacats
  • No s'admetran empreses dedicades exclusivament al comerç de vins, llevat que representin una empresa elaboradora: en aquest últim cas, el nom que constarà com a expositor serà el de l'empresa elaboradora.

Un cop Prodeca rebi la inscripció de l'empresa interessada, facilitarà una fitxa, la qual haurà de ser complimentada i retornada, juntament amb un catàleg de producte al correu mariapla@gencat.cat (ambdós documents en anglès).

 

CALENDARI PREVIST

El calendari orientatiu previst per l'eBusiness Focus Japan 2024 és el següent: 

  • INSCRIPCIÓ EMPRESES I RECEPCIÓ DE FITXES I CATÀLEGS: Fins al 31 de maig 2024
  • CONFIRMACIÓ SELECCIÓ EMPRESES I ENTREVISTA AMB L'ANTENA PRODECA AL JAPÓ: Del 3 al 14 de juny 2024
  • ENVIAMENT DE LES MOSTRES: De juny a setembre, en funció de l'agenda definitiva de cada empresa
  • REALITZACIÓ DE LES REUNIONS: De l'1 de juliol al 13 de setembre 2024

 

COST D'INSCRIPCIÓ

  • Cost de participació per empresa (reunions, seguiment posterior): 375€ + 21% IVA = 453,75€

L'empresa es considerarà admesa un cop hagi enviat la sol·licitud de participació degudament complimentada, hagi abonat l'import de participació, i hagi estat seleccionada en aquest ordre.

Un cop admesa, si l'empresa renuncia a la seva participació, perdrà el 100% del que hagi abonat. Prodeca es reserva el dret de valorar les raons presentades per l'empresa per anul·lar la seva participació i retornar un percentatge de l'import abonat.

Prodeca es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons criteris d'adequació sectorial i idoneïtat del producte per al mercat. En el cas que hi hagi una demanda superior a la de places ofertes, Prodeca aplicarà el criteri d'ordre d'arribada de sol·licituds i pagaments corresponents.

Prodeca retornarà l'import abonat a aquelles empreses que finalment no hagin estat seleccionades. 

 

TRANSPORT DE MOSTRES

Prodeca no es farà càrrec del cost del transport de mostres però, en cas que alguna empresa ho requereixi, podrà assessorar en la tramitació i coordinació de l'enviament d'aquestes fins a les oficines dels compradors. 

Inscripcions obertes fins al 31 de maig INSCRIPCIONS TANCADES