Programes de formació
Prodeca organitza seminaris i jornades sobre mercats i sobre aspectes relacionats amb la internacionalització i promoció local amb un doble objectiu: posar a l'abast de les empreses informació per a la millora de la presa de decisions i generar un espai de trobada i debat per a l'intercanvi d'experiències empresarials.
L’accés al programa de cursos i seminaris és gratuït i es fa per inscripció prèvia.
NORMA 051 MEXICANA: CONEIX LES ESPECIFICACIONS GENERALS DE L'ETIQUETATGE PER A ALIMENTS I BEGUDES NO ALCOHÒLIQUES PRE ENVASATS - INFORMACIÓ COMERCIAL I SANITÀRIA

03.02.22
Norma 051 Mexicana: Coneix les especificacions generals de l’etiquetatge per a aliments i begudes no alcohòliques pre envasats - Informació comercial i sanitària
El març del 2020 es van introduir canvis en la Norma Oficial Mexicana NOM-051 que regula el sistema d'etiquetatge frontal que han de tenir tots els aliments i begudes no alcohòliques.
15.02.22
Novetats en la declaració INTRASTAT a partir de 2022
A partir de 2022 canvien els requeriments en les declaracions d’Intrastat (declaració de comerç internacional de béns entre països de la Unió Europea i Irlanda del Nord). En la formació exposarem els canvis i mesures que s’han de tenir en compte com ara l’aparició de camps nous que serà imprescindible completar.
22.02.22
Coneix els canals de distribució offline d'alimentació als Estats Units
En aquest webinar sobre l'exportació de productes alimentaris als Estats Units revisarem les figures bàsiques (importadors, distribuïdors, agents, brokers) i el seu funcionament.
25.02.22
Innovar en una PIME del sector de l’alimentació: de la ideació al llançament del nou negoci
Com passem de la idea a l’acció? Com s’avalua si una idea és viable? Què vol dir realment ser una empresa innovadora? La formació ens ajudarà a seguir una metodologia per passar d’una idea abstracta a tangibilitzar-la en el nostre negoci.
16.03.22
Coneix els canals de distribució online d'alimentació als Estats Units
En aquest webinar sobre l'exportació de productes alimentaris als Estats Units presentarem els principals espais online del sector que cal conèixer i compartirem funcionament i aspectes a tenir presents en l'estratègia de venda on-line.
31.03.22
Estratègies per obrir un nou canal de distribució a nivell nacional i internacional
Obrir nous canals de distribució és un repte per a qualsevol empresa. Aquesta formació ens aproparà a les diferents estratègies que ens poden ajudar a aconseguir-ho enfocant-nos en el sector de l’alimentació i en el ventall de canals a explorar.
03.05.22
Conceptes bàsics de sostenibilitat per a la seva integració a l’estratègia de posicionament de l’empresa
La normativa, els inversors, els clients i la societat en el seu conjunt exigeixen cada cop més a les empreses que incorporin la sostenibilitat en la seva estratègia i en els seus models de negoci.
12.05.22
Com penetrar al mercat xinès a través dels canals en línia – Sector alimentació
La Xina és el país on més productes es venen a través de market places i on el canal en línia està molt consolidat. En la formació exposarem les claus per entendre el mercat xinès, els canals més adequats i els requisits per accedir-hi.
01.06.22
Exportar productes agroalimentaris a regne unit aspectes fonamentals a tenir en compte
Formació en línia dirigida a totes aquelles empreses que exporten productes agroalimentaris a Regne Unit. En la jornada es recordaran els punts fonamentals a tenir en compte posant especial atenció als canvis desencadenats amb el Brèxit, com ara: l'operativa, duanes, INCOTERMS, Marcat UKCA, controls en frontera, documentació, exigències i noves dades d'entrada en vigor.
15.06.22
Les barreres jurídiques que s'han de conèixer en la promoció de tot producte alimentari
Qualsevol promoció d’un producte alimentari està subjecta a unes condicions jurídiques que sovint no es tenen en compte. La formació en les exposarà per tal d’evitar problemes legals derivats de l’omissió o desconeixement de la llei.