09.01.26
Els vins catalans reforcen la seva presència a Guangzhou amb una master class professional i un mini tast exclusiu
Prodeca ha impulsat la projecció dels vins catalans al sud de la Xina amb la celebració de la TTD Master Class & Mini Tasting, que ha tingut lloc el 9 de gener de 2026 al Ritz-Carlton Guangzhou. L’acció s’ha adreçat a professionals locals del sector del vi, com sommeliers, importadors, distribuïdors i especialistes en hostaleria, amb l’objectiu d’aprofundir en el coneixement del vi europeu i fomentar noves oportunitats comercials en un mercat estratègic.
La jornada s’ha iniciat amb una master class conduïda pel reconegut sommelier Bill Liu, que ha reunit una quarantena d’assistents i ha permès contextualitzar la singularitat dels vins catalans, els seus orígens i el seu potencial gastronòmic. Tot seguit, s’ha celebrat un mini tast en format walk-around, amb els vins distribuïts en diverses taules i amb sommeliers especialitzats encarregats d’explicar-ne les característiques i respondre les consultes dels participants.
En aquesta actuació hi han participat set cellers catalans —Nulles, Bell Cros, Celler Laurona, Celler de Capçanes, Cellers Sant Rafel, Celler Vendrell Rived i Vinyes Domènech— que han presentat una selecció representativa de la diversitat i qualitat del vi català.
Aquesta iniciativa ha donat continuïtat a les accions de promoció desenvolupades prèviament a la Xina i ha contribuït a consolidar el posicionament dels vins catalans entre els prescriptors d’un dels principals hubs vinícoles del país.