09.05.20

#AlimentsDeProp, l'agregador de producte de proximitat català

#AlimentsDeProp (visita el web) és un cercador que posa a disposició de les empreses i de la ciutadania el llistat d’iniciatives del sector agroalimentari identificades per àmbit territorial i per categoria de producte per augmentar-ne la visibilitat. Els consumidors/es trobaran la informació dins d'aquest directori seleccionant la comarca destinatària de la comanda i els productes que necessiten. 

Així, entre les iniciatives col·lectives podem trobar els productors i empreses que participen a Pagesia a casa, la proposta de compra directa d’Unió de Pagesos que connecta directament consumidors i productors agroalimentària, o SlowFood, l’aposta de diversos productors compromesos amb la sostenibilitat promouen la defensa de la biodiversitat agroalimentària local. Altres iniciatives col·lectives presents a la web, Productors Catalans o Gastrocampo, un projecte solidari per donar resposta durant el confinament que uneix consumidors i productors. 

No obstant, a la web d’#AlimentsDeProp també es poden trobar el contacte de més d’un centenar de propostes de productors individuals, agrupats per tipus d’aliments o begudes, si compten amb el segell ecològic i per àmbit territorial (a quines comarques distribueixen). Molts productors compten ja amb pàgina web pròpia, però d’altres no, però a la web de Prodeca es disposa de les principals dades i persones de contacte per fer les comandes còmodament des de casa. 

Mapa Aliments de Prop Prodeca


Per als consumidors, doncs, el web ofereix un llistat actualitzat de productors/es que responen als criteris cercats que poden cobrir la seva demanda. Les transaccions es gestionen directament al web o als canals de comercialització de cada productor/a o iniciativa.

Pel que fa als productors/es, el compta amb un formulari per a què es puguin donar d’alta i compartir la seva oferta d’aliments i begudes de proximitat.

El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que Prodeca va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquesta etiqueta permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.

Twitter Aliments de Prop Prodeca

 

Comparteix aquesta notícia