05.02.21

Prodeca i Afrucat acosten els productors catalans al mercat de l’Índia

Durant la segona quinzena d’abril, Prodeca, amb la col·laboració d’ACCIÓ i per encàrrec de l’associació sectorial AFRUCAT, organitza una trobada empresarial amb importadors, distribuïdors i responsables de grans superfícies de l’Índia. En aquesta actuació, una desena d’empreses catalanes productores de fruita associades d’AFRUCAT tindran l’oportunitat de presentar els seus productes i el potencial del sector agroalimentari català en unes reunions de negocis virtuals directes amb suport i acompanyament presencial a destí.

En el context de pandèmia actual i degut a les restriccions de mobilitat internacional, des de Prodeca plantegem noves estratègies de promoció comercial mitjançant l'organització de trobades de negoci online. Per facilitar aquestes reunions, Prodeca posa a disposició de les empreses catalanes i els importadors de l'Índia una eina digital pròpia per presentar els seus productes i mantenir aquestes entrevistes en línia.

Índia, un mercat amb molt potencial

L’Índia és el 2n mercat mundial amb més consum de fruita al 2020 amb més de 112 milions de tones, just per darrera de la Xina amb 113MT. El consum per càpita s'ha situat al 2020 en 83,2kg/persona i les previsions de creixement per als propers 5 anys són d’un creixement acumulat del 59% i situant-se com el primer mercat mundial en consum de fruita el 2023. 

Aquest augment és degut, en part, a la major disponibilitat de fruita al mercat gràcies a millora de la infraestructura, facilitant un millor emmagatzematge i transport, el que el converteix en un mercat molt atractiu per als productors catalans: les importacions de fruita que realitza Índia superen les 1,8 milions de Tones per un valor de quasi 3.000 M€.

Pomes, crítics i peres, les fruites amb més demanda

Amb 2,7MT consumides, les pomes són populars a l'Índia gràcies a que acostumen a estar disponibles durant tot l'any i son assequibles per tota la població. Índia és el 2on mercat en consum mundial de pomes. S'estima un creixement acumulat de 18,4% pels propers 5 anys.

Els cítrics, principalment les taronges i les mandarines, representen un consum de 9,1MT. Uns volums de producció local molt baixos afavoreixen les importacions. Índia és el 2on mercat en consum mundial de cítrics. S'estima un creixement acumulat de 11% pels propers 5 anys.

Les peres, respecte a la resta de fruita, ostenten un consum força baix 0,31 milions de tones però presenten una de les millors previsions de creixement acumulat en els proper 5 anys del 29,3%. Índia és el 6è mercat en consum mundial de peres.

Els préssecs i les nectarines, tot i presentar un consum força baix de 0,12MT, suposen una de les millors previsions de creixement acumulat en els proper 5 anys del 36,7%. Índia és el 16è mercat en consum mundial de préssecs i nectarines.

Comparteix aquesta notícia