12.09.23

La gastronomia i productes catalans, ambaixadors a Mèxic

El producte català va ser protagonista durant els actes de celebració de la Diada de l'11 de setembre que organitzar la Delegació del Govern a Mèxic amb la comunitat catalana al país centreamericà. Concretament, en col·laboració amb Prodeca i la participació de cinc empreses importadores i distribuïdores d'aliments catalans a Mèxic, la Delegació va presentar més de 50 productes catalans en els actes de celebració de la Diada.

Els més de 130 catalans residents a Mèxic que van participar als actes de celebració de la Diada van poder degustar productes catalans ja presents a les estanteries dels supermercats mexicans com els vins DO Empordà de Perelada, els olis d'oliva verge extra de Grup Pons, i les diferents propostes d'olis infusionats amb tòfona negra, guindilla o mandarina, les varietats de postres de fruita d'Anela Fruits, els vins orgànics dels celler Alta Alella i Can Sumoi, els productes de Santiveri, el vermut tradicional de Vermut Miró o els vins del Priorat de Clos Pachem, Celler Coma d'en Bonet o Celler Escoda-Pallejà, entre altres. Un agraïment a les empreses i a les distribuïdores (Valsa, Grupo Abascal, Tierra de Uvas, Cesafer i Fufluns) per fer possible que els productes catalans lluïssin a Mèxic durant la Diada. 

L'acte també va ser una oportunitat per tastar l'oferta gastronòmica de tres dels restaurants catalans presents al país centreamericà. L'arrosseria, Gaudir i Cuina van oferir diversos platets tradicionals catalans: 

  • L'arrosseria: arrós amb marisc i fideuà
  • Gaudir: entrepans de botifarra, truita, permil i embotits
  • Cuina: crema catalana i mousse de xocolata

L'esdeveniment va comptar amb l'actuació Massa Coral de l’Orfeó Català de Mèxic, que van interpretar l'himne dels Segadors i el Cant de la Senyera. 

Comparteix aquesta notícia