Inici | Serveis | Assessorament | Negociació | Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a Malàisia

Malàisia no és un país gran, i la gent es coneix en els diferents subsectors. Per això, guanyar-se la confiança de l'altra part afavorirà la consolidació del bon nom de l'empresa i obrirà portes en el mercat.

Els empresaris i els consumidors són molt receptius al producte estranger, però es tracta d'un mercat molt competitiu. L'importador d'aquell país és molt sensible al preu i, sobretot, a la qualitat i al disseny dels productes provinents d'Europa i d'Amèrica del Nord. En general, es mostra obert a canviar o ampliar la cartera de proveïdors si detecta productes atractius i empreses amb voluntat de romandre en el mercat a mig i llarg termini. Cal pensar primer en tancar petites comandes i en aprofitar l'experiència per avaluar possibles riscos i futures oportunitats. L'empresari no ha de pensar en retirar-se davant de la primera dificultat.

A l'hora de buscar soci, cal tenir en compte el caràcter multiètnic del país. Les ètnies originàries, agrupades sobra la denominació debumiputres, gaudeixen de determinats privilegis, com ara més accés a determinades subvencions i a la contractació pública en general, i dominen les empreses estatals. Per això, en cas de voler contractar amb el sector públic, el soci més adequat serà una companyia de majoriabumiputra. D'altra banda, el sector privat, i en concret la distribució, està majoritàriament controlat per empresaris d'ètnia xinesa. Els xineso-malaisis són negociacions i tendeixen a fer pressió en les relacions comercials. L'ètnia índia té un paper marginal entre els grups empresarials del país.

En molts àmbits, la imatge de marca Espanya no està consolidada i, fins i tot, és inexistent. Per això, l'exportador espanyol haurà de fer un esforç especial per donar a conèixer les característiques de preu i qualitat del seu producte.

A més de la promoció puntual que es pugui fer a través de fires o presentacions, l'apropament de l'oferta al client passa per un seguiment continuat per part de l'agent o distribuïdor que, a més, haurà de rebre suport actiu tant en la fase prèvia a la venda com en la fase posterior, sigui amb resposta ràpida a la petició de cotitzacions o consultes tècniques, sigui atenent puntualment les incidències que puguin sorgir.
Les empreses de Malàisia solen ser bones pagadores, però, com que hi ha excepcions, caldrà assegurar les primeres operacions amb instruments que permetin cobrir riscos eventuals, com ara la carta de crèdit, que és acceptada i utilitzada de forma general.

Com s'ha dit, Malàisia no és un mercat gran, però es troba en el centre de la zona de l'ASEAN (Associació de Nacions del Sud-est Asiàtic formada Indonèsia, Malàisia, Filipines, Singapur, Tailàndia, Brunei, Vietnam, Laos, Myanmar i Cambotja). A més, ofereix un entorn estable per als negocis, excel·lents condicions en infraestructures i incentius per a inversors. Fer negocis i establir-se a Malàisia és relativament fàcil, i pot servir de base de distribució i, fins i tot, de fabricació, per al gran mercat ASEAN.


> Tornar enrere