Inici | Serveis | Assessorament | Negociació | Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a Corea

El protocol és molt important a Corea, igual que en la resta de països asiàtics.

Abans d'entrar en una oficina o abans de seure, cal esperar que ens convidin a fer-ho.

La salutació més habitual és una encaixada de mans acompanyada d'una lleugera inclinació del cap. L'expressió de salutació local ésAnnyong haseyo, que es pot traduir comEs troba en pau?

L'intercanvi de targetes és obligat. Quan rebem una targeta, la mirarem i la desarem amb cura. No s'hi poden fer anotacions.

L'ordre dels noms coreans és a l'inrevés que a Occident: primer, el cognom, després, el nom generacional i, en tercer lloc, el nom propi. En els negocis, s'utilitza el cognom, que anirà precedit per Mr. En la conversa, no s'usen mai els noms propis. Els cognoms solen tenir només una síl·laba, i els més comuns són Kim, Lee o Park.

En la conversa, caldrà evitar referències a Corea del Nord. Tampoc no s'han de fer comparacions amb Japó, ja que encara és present el mal record de l'ocupació durant la II Guerra Mundial.

No s'ha de criticar cap aspecte de la seva forma de vida. Es tracta d'un país molt homogeni des del punt de vista ètnic, i consideren que la seva cultura és única i superior a la de la resta de països.

Els coreans reaccionen amb un riure durador davant d'una situació confosa. Per això, si un coreà riu molt no necessàriament vol dir que estigui molt content.

Són molt habituals els dinars i els sopars d'empresa, però més per conèixer l'altra part que per parlar de negocis. És important acceptar les invitacions i correspondre-hi, tot i que no s'ha d'interpretar que aquestes trobades propiciaran un acord. També és habitual que durant aquests àpats hi hagi diversos brindis amb licor d'arròs (soju) que començaran amb la fraseGun-bei(aixequeu les copes!)

El 4 és el número de la mala sort, ja que es pronuncia de manera molt semblant a la paraula mort. En alguns hotels i edificis no hi ha quart pis.

Una pràctica comuna a l'inici de les negociacions és el regal. Si la negociació és amb un grup, caldrà que el cap rebi un regal diferent i més car; els altres components del grup rebran regals iguals i més barats que els del cap. No s'han de regalar productes fets a Corea o al Japó. Una bona elecció poden ser ampolles de licor. Quan es rep un regal, no s'ha d'obrir en presència de qui el fa.

Font: Global Marketing Strategies


> Tornar enrere