Inici | Serveis | Assessorament | Negociació | Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a diversos països

Com fer negocis a Alemanya

Per entrar al mercat alemany cal complir la complexa normativa industrial del país. Pràcticament cada producte està sotmès a unes normes, les més conegudes són les DIN. El compliment de lesnormes i garanties de qualitat per part del proveïdor estranger no només és per a la legislació federal, sinó també per les exigències dels distribuïdors i clients.

La societat alemanya està molt conscienciada amb els problemes mediambientals. És beneficiós mostrar interès per aquests temes. Per al material promocional, està ben vist utilitzar paper reciclat.

La seva jornada laboralacaba entre les 16.00 i les 17.00h., treballar més hores es percep com una falta d'organització. No s'han de concertar reunions fora d'aquest horari.

L'encaixada de mans forta i llarga és la forma de salutació més habitual. Una encaixada suau i dèbil és considerat un signe de debilitat.

S'utilitzen els cognoms i els títols professionals per dirigir-se a les persones. El títol professional precedeix al títol de Mr o Ms, o el seu equivalen en alemany Herr (Mr) i Frau (Ms). Per exemple: Direktor Schmidt.

Per fixar dates, s'acostuma a treballar amb el número de setmana del any, per exemple: la mercaderia s'entregarà la setmana 35.

Els alemanys agraeixen l'esforç per dir algunes paraules en alemany, encara que es desconegui l'idioma. Les més utilitzades sónDanke(gràcies) iBitte(si us plau).

No s'han de fer preguntes personals, ni tampoc parlar de la vida personal pròpia. Un tema a evitar és la Segona Guerra Mundial i tot el relacionat amb l'Alemanya nazi.

Els temes de conversa preferits són el hobbies, els llocs de vacances i les begudes alcohòliques.

El menjar habitual de negocis és el dinar. Les negociacions es poden realitzar abans o després, però mai durant el dinar.

No s'han de fer regals de preu elevat, però és obligatori que sigui de qualitat. S'han d'evitar aquells regals que, pel context, poden ser mal interpretats.

Són conservadors en la forma de vestir (vestits foscos, camises blanques), no s'aconsella vestuari informal ni massa modern.

Font: Global Marketing Strategies


> Tornar enrere