Inici | Serveis | Assessorament | Comercialització | Consells en comerç electrònic

Consells en comerç electrònic

Riscos del B2C

En els fraus electrònics s'utilitzen adreces electròniques i pàgines web falses disfressant-se d'empreses legítimes per atraure a usuaris confiats, ja siguin empreses o particulars.

Resulta difícil jutjar la qualitat d'un negoci des de la distància de milers de quilòmetres.

D'entrada, no confiï en correus electrònics d'empreses que utilitzen dominis genèrics del tipus hotmail, yahoo, etc. Si es tracta d'una empresa "solvent", és poc habitual que no tingui el seu propi domini i la seva pàgina web.

Per a determinar la confiabilitat d'una pàgina d'Internet totalment desconeguda, s'ha de prendre en compte un conjunt de factors, com verificar que disposin de segell o marca de confiança digital d'una companyia reconeguda, o tenir les recomanacions fetes per empreses legítimes, familiars o amics.

 

També pot verificar que el correu electrònic provingui veritablement d'una empresa legítima trucant a l'empresa directament.

Revisi i imprimeixi la pàgina web per trobar els detalls sobre com contactar amb l'empresa o negoci (adreça física, inclou el país, correu electrònic i telèfon).En cas d'incidència durant la transacció, tindrà la informació necessària per a contactar al client/proveïdor.


Zones geogràfiques "d'alt risc" per al B2C

Les ciutats i països on es concentra la major probabilitat que una transacció electrònica acabi en frau són les següents:

Ciutats d'Estats Units i Canadà

Nova York: 26%

Miami: 10%

Els Angeles: 9%

Chicago, Detroit: 3%

San Francisco: 2%


Països

Nigèria: 31%

Indonèsia: 8%

Rússia: 6%

Xina: 5%

Gran Bretanya: 4%

Afganistan: 4%

Els residents a Nova York, Miami i altres centres urbans citats anteriorment com a regions d'alt risc, paguen el preu per viure en aquestes zones de tan dolenta reputació.

Els comerciants en línea exigeixen majors garanties per part dels compradors/venedors residents a les "hot zones", particularment, respecte a la seva identificació personal.

Els estafadors situats a Nigèria, Indonèsia o alguns països d'Europa de l'Est saben que les seves comandes són ignorades o denegades, però de totes maneres, segueixen intentant-ho.

S'han realitzat tants fraus des d'aquests països, per part de compradors fantasma, que ja ningú no se'n refia.

La tendència actual d'aquests delinqüents és fixar el domicili de compra als Estats Units o Canadà, i establir un mecanisme logístic per rebre la comanda al lloc on realment està situat el comprador fraudulent.

 

Fonts:

McAfee

CyberSource