Inici | Notícies | Detall de la Noticia

28-05-2018

Què tenir en compte a l'hora de comercialitzar fruita a Xina?

Llista de consideracions que ha de tenir en compte un exportador de fruites espanyol a l'hora de comercialitzar el seu producte a Xina:

1- Conèixer la normativa i la documentació requerida. Conèixer els requisits establerts en el protocol i registrar els seus horts i magatzems en el Ministeri d'Agricultura, alimentació i Medi ambient. Comptar amb tota la documentació necessària per a l'exportació: certificats d'origen, certificat fitosanitari,packinglist,billofladingi factura comercial.

2- Identificar socis comercials locals. Realitzar una identificació de potencials importadors en els principals punts d'entrada de fruites, GuangdongiShanghái, amb capacitat de treballar amb proveïdors de serveis de logística fiables i accés a punts de distribució que permetin un posicionament adequat del producte. Per a això, les empreses recolzar-se en la xarxa d'Oficines Econòmiques i Comercials d'Espanya a Xina, les quals compten amb gran experiència en la cerca de potencials socis comercials en destinació i l'organització d'agendes de reunions. 

3- Participar en les principals fires de fruita del país. Les fires són esdeveniments de gran utilitat a l'hora de buscar importadors i distribuïdors a Xina, així com per conèixer in situ les particularitats del mercat. És molt recomanable per als exportadors de fruita la visita a fires com ÀsiaFruit Logistica(Hong Kong), Xina FruitLogistica (Shanghái),IFE(Cantó) i iFresh (Shanghái).

4- Identificar les dates de major demanda de fruita importada. Aprofitar les temporades d'alt consum de fruita durant les setmanes festives xineses (Any Nou Xinès i Festa Nacional Xina), així com les temporades de falta de proveïment tant de fruites locals com de les fruites importades.

5- Vetllar per la qualitat i homogeneïtat del producte exportat. Tenint en consideració la preferència dels consumidors per fruits de gran calibre, uniformes i de colors vius, així com la venda de fruita amb marca i etiquetada, ja que ofereix seguretat al consumidor.

6- Proveir material promocional als socis comercials i oferir-los recolzament en les activitats de màrqueting. Proporcionar embalatges tipus regalo, vídeos promocionals sobre el la producció de la fruita a Espanya o recolzar als socis comercials xinesos en les seves campanyes publicitàries són accions que poden suposar la diferenciació respecte a la resta de competidors.

7- Oferir formació tècnica a socis comercials xinesos per a la correcta manipulació dels productes, prestant especial atenció al manteniment de la cadena de fred.

FONT: El mercat de la fruita en Xinesa Agost 2017. Dídac GonzálezMàsich. Oficina Econòmica i Comercial de l'Ambaixada d'Espanya en Cantó.