Inici | Notícies | Detall de la Noticia

07-11-2017

Cremes ‘made in' Priorat

Dues emprenedores de la comarca del Priorat distribueixen una marca ecològica de cosmètics fabricats amb productes agrícoles propis de la comarca fets amb raïm, oli o avellanes 

De l'històric molí d'oli d'Ulldemolins (Priorat) al gegantesc Amazon

La Gemma i la Teresa són dones del Priorat. Dient això ja quasi n'hi hauria prou per saber com són perquè aquesta comarca, gens fàcil per viure-hi, forja el caràcter dels seus habitants; persones amb un profund sentiment de territori, respecte per la natura, connectades entre elles i amb l'entorn, treballadores incansables, solidaries, despertes, hàbils, innovadores, defensores de les arrels i de tot allò que és autèntic, inquietes…

Elles, junt amb la Núria i altres persones de Nina Priorat, són "les Nines". Els uneix més de vint anys de lluita col•laborant amb la gent del Priorat per fer-ne una comarca on la seva població pugui tenir una vida de qualitat, entesa aquesta com a l'harmonia entre el creixement i desenvolupament personal i social, i l'entorn singular de la comarca que cal protegir i preservar.

La seva història conjunta es remunta a la dècada dels 90, moment en què des del Priorat s'aposta per la cultura del vi, la producció de vi de qualitat i la divulgació de l'enologia com a base de desenvolupament econòmic i social. Elles es decantaren pel turisme enològic fent de les seves cases uns dels primers centres de turisme rural de la comarca. Ambdues, amb altres veïnes, formaren la primera associació d'enoturisme.

Passats els anys, i prenent de base la terra i amb l'ajuda dels professionals de la zona (historiadors, productors, formuladors, acadèmics, especialistes en cosmètica…), comencen a formular les primeres cremes. Al 2008 les cremes surten al mercat, fent produccions petites, sota el segell de km O, i va ser l'any 2014 quan les empresàries van apostar fort pel projecte, la qual cosa va suposar un canvi de laboratori.

Actualment, Gemma Peyri i Teresa Giral fan servir oli, raïm i avellanes per elaborar sabons i cremes, sota el nom comercial de ‘Nina Priorat', amb la corresponent certificació ecològica. El certificat de traçabilitat que acredita l'ús de fruits de proximitat és precisament la seva principal arma per fer-se un lloc en el competitiu sector de la cosmètica. "La nostra arma és el producte de territori; tal com s'extreu el principi actiu que porta cada gamma, té una certificació de traçabilitat que els altres no tenen", diu Peyri.

Entre els productes que elaboren podem trobar el seu producte estrella, la crema hidratant de raïm. Tanmateix n'ofereixen d'altres productes com l'oli d'avellana que es caracteritza per les seves propietats cicatritzants i per a pells delicades. Actualment fabriquen unes 1.500 unitats del format de 200 ml mentre que del fresc petit -de 25 ml- se n'arriben a fer més de 5.000 a l'any. També té molta sortida una línia de productes en format més reduït, arran la demanda d'alguns hotels catalans d'oferir als seus clients un lot d'acollida de qualitat. "Vam veure aquesta mancança als hotels i vam apostar per aquesta gamma en format reduït, i ho estem venent molt bé, però en allotjaments petits, no pas als grans hotels perquè no els encaixa per preu", afirma l'empresària.

El principal client de la marca ‘Nina Priorat', que deu el seu nom a la néta d'una de les sòcies, és el consumidor final, a través d'Internet, via pàgina web i també per Amazon, o mitjançant tendes i cellers d'on les empresàries se n'emporten el producte bàsic, ja sigui oli, avellanes o la pasta de raïm d'on s'extreu el "principi actiu" dels seus productes comsmètics.