Prodeca Generalitat de Catalunya

GULFOOD 2018

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza la participació d'empreses catalanes del sector agroalimentari a la fira GULFOOD 2018, sota el lema Catalonia the land of Barcelona.

DADES DE LA FIRA

23ena edició de la major exposició anual d'aliments i begudes no alcohòliques del món, que es reuneixen durant 5 dies de negoci a Dubai (Dubai World Trade Center – DWTC), eix del comerç internacional.

Es tracta d'una fira estratègica per a les empreses d'alimentació que vulguin establir contactes comercials a la zona d'Orient Mitjà.

Atrau visitants de tot el món, professionals clau en la decisió de compra de governs, creuers, indústria del transport i aviació, institucions hospitalàries i educatives que ofereixen càtering i serveis de menjar.

Dades de l'edició anterior:

•Visitants professionals:                 +95.000 de més de 120 països (60% internacionals - 40% de los EAU)
•Expositors:                               +4.500 de 152 (110 pavellons nacionals)



Perfil del visitant:

•Restauradors
•Retailers
•Distribuïdors
•Majoristes
•Importadors
•Exportadors
•Horeca
•Xefs
•Productors d'aliments

Fira d'alimentació i begudes no alcohòliques que exigeix el compliment dels següents requisits:
  1. No s'hi poden exposar productes derivats del porcí ni begudes alcohòliques
  2. Els fabricants de peix i xocolates queden exclosos de la participació en aquesta fira. Hi podran exposar sempre que complementin l'oferta amb altres productes i, en qualsevol cas, l'admissió resta subjecta a l'aprovació de l'organització firal



DADES DEL MERCAT

Dubai és la porta d'entrada a Orient Mitjà, on el consum de d'aliments i begudes s'ha incrementat globalment en més d'un 20% l'últim any, gràcies als hàbits de consum i la despesa en béns de luxe que predominen als Emirat Àrabs Units i Aràbia Saudita.

Els EAU s'han convertit en un dels principals centres de re-exportació d'Orient Mitjà i del subcontinent Indi, per la seva ubicació estratègica i l'elevat desenvolupament logístic, amb sistemes d'emmagatzematge i d'inventari altament sofisticats i amb rutes de transport  per aire, mar i terra molt ben establertes. Reexporten aproximadament el 30% dels productes importats a prop de 140 mercats de tot el món.

Una població en ràpid creixement i l'afluència turística emergent ha estimulat la demanda d'alta qualitat, ecològics i aliments especialitzats.

El sector d'aliments i begudes dels EAU necessitarà quadruplicar la seva grandària en els pròxims cinc anys per satisfer la demanda dels projectes hotelers i als retailers. Els EAU compten amb més de 8.900 punts de venda d'alimentació i begudes i es preveu que al 2019 n'hi haurà prop de 19.000 addicionals, segons Euromonitor International.

El mercat de queviures dels EAU és un mercat emergent per als importadors estrangers.  La producció nacional representen el 25% dels productes alimentaris disponibles a les botigues de venda al detall.  Molts minoristes clau dels EAU s'han associat amb empreses estrangeres per importar productes alimentaris directament.
Tot i la presència d'empreses de processament d'aliments, encara queda una bretxa considerable en la capacitat de processament i envasat d'aliments.

Els consumidors estan demandant una major comoditat i aliments més sans, a causa del seu estil de vida més actiu i creixent consciència pels problemes de salut. Per tant, els minoristes estan adaptant els seus serveis i productes per satisfer aquests canvis en la demanda.
La introducció dels hipermercats i grans superfícies està transformant el sector minorista, oferint una àmplia gamma d'aliments per complementar les preferències gustatives d'un nodrit contingent d'emigrants. En els últims anys, hi ha hagut un canvi en els hàbits alimentaris de tradicional a l'estil occidental aliments de conveniència. 
                
Com a conseqüència de la celebració de l'EXPO 2020, l'afluència de turistes, el boom immobiliari, i l'alta migració d'expatriats estan duent als EAU a consolidar un sector minoristes dels més desenvolupats del Golf i molt prometedor per a cadenes de supermercats i botigues de descompte.



ORGANITZACIÓ DE L'ESTAND

Prodeca posa a disposició de les empreses catalanes un espai d'exposició sota la marca Catalunya, amb l'objectiu de contribuir a la promoció comercial d'aquest sector.

Cada empresa disposarà d'un estand individual de 9m2 amb magatzem, taula, cadires, taulell-mostrador i prestatgeria o vitrina (segons disseny final) per a exposició de producte. Les empreses que vulguin contractar un estand doble hauran de fer-ho notar en la sol·licitud de participació; no obstant, no es pot garantir que la totalitat de peticions es pugui atendre per raons de disponibilitat d'espai. El criteri a aplicar serà el general de Prodeca, per ordre d'arribada d'inscripcions.

Prodeca lliurarà l'estand amb una decoració bàsica, uniforme per a tots els estands de Catalunya. Els expositors, si ho creuen convenient, podran adaptar el seu estand, sempre que ho comuniquin prèviament a Prodeca, i n'assumeixin els costos corresponents.

Si l'empresa expositora opta per l'adaptació del seu estand, en qualsevol cas, aquesta no podrà afectar els elements gràfics bàsics d'identificació (identificació gràfica de l'empresa, imatge de Catalunya).

En el cas que un expositor necessiti algun mobiliari o servei no inclòs en les condicions de la convocatòria, haurà d'assumir-ne el cost.

L'empresa estarà inclosa en el catàleg de fira.

El personal de Prodeca destinat a l'organització de l'estand donarà suport als expositors abans i durant la celebració de la fira.

COST DE PARTICIPACIÓ

  1. Cost per estand de 9m2: 4.400€ + 21% IVA
Les empreses que vulguin optar a cantonada, podran fer-ho amb un cost addicional de 300€. S'acceptaran peticions segons disponibilitat, i es realitzarà un sorteig per a assignar-les.

ADMISSIÓ D'INSCRIPCIONS

Ampliada data d'inscripcions fins a: 28 de novembre 2017

Drets d'inscripció: 1.300 € + 21% IVA

L'empresa es considerarà admesa una vegada hagi enviat la sol·licitud de participació, dintre del termini indicat, i hagi abonat els drets d'inscripció. L'import restant s'haurà d'abonar abans del 11 de desembre de 2017.

Una vegada admesa, si l'empresa renuncia a la seva participació perdrà el 100% del que hagi abonat. L'organització es reserva el dret de valorar les raons presentades per l'empresa per anul·lar-ne la participació i retornar un percentatge de l'import abonat.

L'organització es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons criteris d'adequació sectorial i idoneïtat del producte per al mercat de la fira. En el cas que hi hagi una demanda d'espais superior als ofertats, s'aplicarà el criteri d'ordre d'arribada d'inscripcions.

TRANSPORT DE LES MOSTRES

Prodeca assignarà un operador autoritzat per al transport de mostres a la fira, i assumirà el cost del 50% del servei de transport d'anada, fins a un màxim d'1m3 per empresa de transport marítim (productes secs de llarga caducitat) o 100 kgs per empresa de transport aeri per als productes peribles (refrigerats i congelats).

Les despeses d'assegurances, aranzels, impostos, importació i/o altres, en cas que n'hi hagi, aniran a càrrec de l'expositor.

No hi haurà cap servei de transport de retorn. Si una empresa necessita algun servei de transport complementari, com la recollida de la mercaderia al seu magatzem o bé el transport de retorn, ho haurà de contractar directament al transportista abans de la fira, i serà al càrrec del mateix expositor.

Prodeca enviarà a les empreses expositores un comunicat específic on es detallaran les condicions d'aquest apartat.

MÉS INFORMACIÓ

Per a qualsevol qüestió o aclariment respecte a la participació en aquesta fira, us podeu adreçar a:

Jordi Redón
Cap de l'Àrea Comercial, Nous projectes i Assesorament

93 552 48 20 - 675 78 32 97
jredon@gencat.cat