PROWINE ASIA 2020

Persones de contacte

Per a inscripció i/o qualsevol qüestió o aclariment respecte de la participació en aquesta fira, us podeu adreçar a:

Núria Hernández
E-mail:
nhernandezmurillo@gencat.cat

Montserrat Costafreda
E-mail:
 mcostafreda@gencat.cat

Telèfon: 93 552 48 20

 

Comparteix aquesta informació

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza la participació agrupada d'empreses a la fira ProWine Asia 2021 que se celebrarà a Singapur del 2 al  5 de març de 2021.

 

Dades de la fira 

ProWine Asia és una fira de periodicitat anual adreçada a públic exclusivament professional del sector del vi i espirituosos que alterna la seva seu de celebració entre les ciutats de Hong Kong i Singapur. La del 2021 serà la cinquena edició d'aquesta fira i se celebrarà a Singapur.

Aquest certamen se celebra en paral·lel amb la Food and Hotel Asia (FHA). 

Organitzada per Messe Düsseldorf i Singapore Exhibition Services, és una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector agroalimentari a Àsia, i amb especial influència al Sud-est asiàtic.

Dades de l'edició 2019

  • 310 expositors de 21 països
  • 12.184 visitants professionals de 67 països

Perfil dels visitants

Aquest certamen s'adreça exclusivament als professionals del sector del vi i espirituosos. La tipologia de visitants inclou importadors de vi i licors, distribuïdors, majoristes, importadors, minoristes, agents, inversors, sumillers, barmans, responsables de F&B, cuiners, línies aèries, creuers, ferrocarrils, horeca, resorts, hipermercats, supermercats, botigues de conveniència, càtering institucional i associacions comercials.

Majoritàriament, els assistents a les fires de Singapur solen ser de l'ASEAN (Indonèsia, Malàisia, Filipines, Singapur i Tailàndia).

 

 


Dades del mercat

  • Els patrons de consum estan canviant arreu del món i la tendència en el consum de licors occidentals s'està estabilitzant a favor del creixement a Orient.
  • Així ho demostren les dades, ja que actualment Europa representa el 19,36% del consum mundial de begudes espirituoses (la UE 11,36%) i la regió d'ASEAN assoleix al 2018 una quota del 7,46%.
  • El consum al 2018 ascendeix a 1.562.594 milers de litres amb una previsió de creixement en 5 anys de l'11,59% segons dades d'Euromonitor International Ltd.
  • Els productes més consumits a la regió son: el Sura Khao (31% del total), el Brandi (17%), la Ginebra (16%), les mescles (15%), el Rom negre (12%), els licors blancs (4%) i el Whisky (2%).
  • El consum per càpita de licors del conjunt d'aquesta regió està per sobre de la mitjana mundial (3,4 litres/persona) i en el cas de Tailàndia i Filipines assoleix respectivament els 11 i 6,8 litres/persona.
  • Partint del fet que la major part de les begudes alcohòliques consumides són produïdes a la regió, els jugadors internacionals troben oportunitats en totes les categoria gràcies a l'increment de la demanda.
  • Si bé la majoria dels productes alcohòlics es troben en el segment estàndard, el dinamisme en la demanda de categories com el conyac i el whisky reflecteixen una "Premiumització" que ha afavorit una presència creixent de marques Premium, Ultra Premium i de prestigi internacional. Una demanda que no solament trobem a la distribució minorista sinó també en bars, pubs, restaurants i altres canals de luxe, que estan creixent en nombre en les grans ciutats i que donen molta visibilitat a aquests tipus de productes per atraure als clients. Aquest tipus de begudes Premium estan dominades pels productes internacionals.
  • A Tailàndia, el nou règim fiscal introduït el setembre del 2017 va servir per rebaixar el preu dels licors importats, mentre que els locals van augmentar el preu, beneficiant el nombre creixent de turistes, molts dels quals compren còctels que contenen begudes alcohòliques importades en bars i restaurants.
  • La tendència pels còctels comercials continua desenvolupant-se a la regió d'ASEAN, impulsada principalment pels joves, juntament amb la classe treballadora i els expatriats.
  • L'augment de l'hàbit de menjar i beure fora de casa entre molts consumidors i l'increment dels ingressos són un dels factors principals que fan pronosticar aquest creixement del consum de més d'un 11% fins a 2023.
  •