FOODEX JAPAN

Persona de contacte

Per a qualsevol qüestió o aclariment respecte a la participació en aquesta fira, us podeu adreçar a:

Rosalba Arrufat 
E-mail:
rarrufat@gencat.cat

Anna Pozdniakova 
E-mail:
apozdniakova@gencat.cat 

Telèfon: 93 552 48 20

Comparteix aquesta informació

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza per 4ª vegada amb espai propi, la participació d'empreses catalanes d'alimentació i begudes amb  Pavelló CATALUNYA a la fira FOODEX'2020 (Tòquio, Japó).

 

Dades del mercat

  • Japó és la quarta economia més gran del món, tan sols per darrere dels EUA, la Zona Euro i la Xina, és la segona economia d'Àsia i el cinquè mercat en consum agroalimentari del món. Es tracta d'un mercat molt exigent amb una població de 127 milions d'habitants i amb  un dels poders adquisitius més alts del món, amb lleialtat per part del comprador i molt puntual en els pagaments.
  • El mercat d'aliments, begudes i food-service del Japó representa uns ingressos de més de 349.000 milions d'euros l'any, el que suposa el 5,37% en valor del consum mundial d'aliments i begudes.
  • Japó importa més del 60% dels aliments que es consumeixen al país i per a Catalunya representa el 7è mercat d'exportació d'aliments i begudes.
  • Els productes alimentaris estrella per a aquest mercat són: el pa i els cereals, la confiteria, els productes làctics, els gourmet, els ecològics, els dietètics, els ous i l'aviram, els congelats, les fruites i vegetals, les espècies i herbes aromàtiques, els ingredients, la carn i els productes carnis, els olis, els vins, les conserves de peix i marisc, els condiments i els plats preparats.
  • El consumidor japonès valora molt els productes europeus i de qualitat.
  • Els consumidors japonesos són cada vegada més sofisticats i mostren gran curiositat en provar nous productes. Gràcies a la percepció de qualitat que tenen dels aliments i begudes importats d'Europa, s'obren excel·lent oportunitats de negoci per als nostres productes agroalimentaris en aquest mercat.
  • El consumidor dona molta importància al packaging i la presentació del producte i tendeix a buscar productes sans, ecològics o que tinguin la correcta traçabilitat, el que situa els productes europeus en una posició molt avantatjada enfront dels productes d'altres regions.

Japó avui: https://www.jma.or.jp/foodex/en/trends/today.html Consells per aconseguir l'atenció del comprador, classificats en categories de productes i presentant les últimes tendències i productes alimentaris al Japó. Una bona eina per entendre el mercat japonès i descobrir com fer negocis al Japó.

 

Dades de la fira

És la 45a edició del Saló Internacional d'Alimentació i Begudes més important de Japó i de la zona Àsia-Pacífic i està adreçat exclusivament als professionals del sector alimentació i begudes: importadors, distribuïdors, cadenes de supermercats, majoristes, minoristes, restauradors, etc. 

  • Superfície d'exposició: 38.589m2 (69 % internacional i 31 % nacional)
  • Nº d'expositors: 3.316 de 94 països & regions
  1. Japonesos: 1.244
  2. Estrangers: 2.072 
  • Nº de visitants: 80.426 (edició anterior: 72.428)
  1. Japonesos: 69.456
  2. Estrangers: 10.970 (principalment d'altres països asiàtics: Corea del Sud 33,7%, Xina 19,5%, Taiwan 15,4%, Tailàndia 6,9%, Hong Kong 3,3%)

Podeu trobar-ne més informació a la pàgina web: www.jma.or.jp/foodex

 

Organització de l'estand

Prodeca posa a disposició de les empreses catalanes un espai d'exposició sota la marca Catalunya, amb l'objectiu de contribuir a la promoció comercial d'aquest sector.

  • Cada empresa disposarà d'un estand individual de 10-12m2 aproximadament amb magatzem, taula, cadires, taulell-mostrador i prestatgeria o vitrina (segons disseny final) per a exposició de producte.
  • Prodeca lliurarà l'estand amb una decoració bàsica, uniforme per a tots els estands de Catalunya. Els expositors, si ho creuen convenient, podran adaptar el seu estand, sempre que ho comuniquin prèviament a Prodeca, i n'assumeixin els costos corresponents.
  • Si l'empresa expositora opta per l'adaptació del seu estand, en qualsevol cas, aquesta no podrà afectar els elements gràfics bàsics d'identificació (identificació gràfica de l'empresa, imatge de Catalunya).
  • En el cas que un expositor necessiti algun mobiliari o servei no inclòs en les condicions de la convocatòria, haurà d'assumir-ne el cost.
  • L'empresa estarà inclosa en el catàleg de fira.
  • El personal de Prodeca destinat a l'organització de l'estand donarà suport als expositors abans i durant la celebració de la fira.

 

 

Cost de participació

  • Cost per estand de 10-12m2: 4.700€ + 21% IVA
  • Cost espai compartit 5-6m2 (*):  2.400€ + 21% IVA 

(*)L'espai compartit serà factible, sempre i quan hi hagi dues empreses disposades a compartir l'estand.

En el cas que una empresa requereixi de metratge diferent, es pot posar en contacte amb Prodeca per a estudiar el seu cas.

Les empreses que vulguin optar a cantonada, podran fer-ho amb un cost addicional de 300€. S'acceptaran peticions segons disponibilitat, i es realitzarà un sorteig per a assignar-les.

 

Activitats paral·leles

Activitats paral.leles per als expositors, organitzats per l'organisme firal: 

  • Business networking (gratuït)
  • New Product Plaza (presentació de nous productes - gratuït) 
  • Exhibitor seminar (60 minuts -gratuït )
  • Meat Stage  (de pagament)
  • Craft Beer&Cider (de pagament)

Activitats específiques pel sector vi&cava:

  • Wine Trade Club  (gratuït)
  • SAKURA Japan Woman's Wine Award (de pagament)

 

Termini d'admissió de sol·licituds

  • Data d'admissió de sol·licituds: 15 d'octubre de 2019  
  • Drets d'inscripció: 1.850 € + 21% IVA

L'empresa es considerarà admesa una vegada hagi enviat la sol·licitud de participació, dintre del termini indicat, i hagi abonat els drets d'inscripció. L'import restant s'haurà d'abonar abans del 29 de novembre de 2019.

Una vegada admesa, si l'empresa renuncia a la seva participació perdrà el 100% del que hagi abonat. L'organització es reserva el dret de valorar les raons presentades per l'empresa per anul·lar-ne la participació i retornar un percentatge de l'import abonat.

L'organització es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons criteris d'adequació sectorial i idoneïtat del producte per al mercat de la fira. En el cas que hi hagi una demanda d'espais superior als ofertats, s'aplicarà el criteri d'ordre d'arribada de sol-licitud.

 

Transport de les mostres

  • Prodeca assignarà un operador autoritzat per al transport de mostres a la fira, i assumirà el cost del 50% del servei de transport d'anada, fins a un màxim d'1m3 per empresa de transport marítim (productes secs de llarga caducitat) o 100 kgs per empresa de transport aeri per als productes peribles (refrigerats i congelats). En cas que l'empresa enviï producte sec fora de termini del transport marítim i es vegi obligat a enviar-ho per transport aeri haurà d'assumir-ne la diferència.
  • Els expositors han d'ajustar-se al màxim a aquestes dades a l'hora de preparar l'enviament de les seves mostres per a la fira, ja que Prodeca no aplicarà l'ajut econòmic a la resta de la mercaderia que superi aquests límits. 
  • Les despeses d'assegurances, aranzels, importació i/o altres, en cas que n'hi hagi, aniran a càrrec de l'expositor. 
  • Si una empresa envia a la fira més d'un palet a causa de la temperatura diferent dels productes a transportar (convencional, refrigerat o congelat), Prodeca n'assumirà el cost de transport només per al producte principal a exposar. En aquest cas l'empresa de transport facturarà la resta del 100 % del cost de transport a l'expositor amb el mínim a facturar d'1m3 o 100 kgs per a cada palet complementari, amb base al preu contractat per Prodeca al transportista de referència.
  • No hi haurà cap servei de transport de retorn. Si una empresa necessita algun servei de transport complementari, com la recollida de la mercaderia al seu magatzem o bé el transport de retorn, ho haurà de contractar directament al transportista abans de la fira, i serà al càrrec del mateix expositor.