Estratègies d'èxit

El sector agroalimentari català està constituït per un munt d’empreses que treballen per diferenciar-se i posicionar-se al mercat local i nacional amb productes de qualitat i estratègies innovadores. Des de Prodeca, exposem alguns casos d’èxit amb la finalitat que serveixin d’inspiració i motivació per a la nostra agroindústria. 

COSTA BRAVA MEDITERRANEAN FOODS: Grup carni de referència a nivell mundial

Costa Brava Mediterranean Foods és una marca de Grup Cañigueral, un hòlding d'empreses familiar molt dinàmic amb mig segle d'experiència en el desenvolupament d'aliments de qualitat. Es tracta d'una empresa orientada clarament a la innovació i especialitzada en sacrifici i especejament. La marca és un referent del sector carni a nivell mundial i comercialitza el 70% de la seva producció a més de 50 països.

PAUL & PIPPA: Com reinventar les galetes i crackers tradicionals

Galetes i crackers artesans, fets amb oli d’oliva i 100% naturals. Amb aquestes tres premisses, l’empresa barcelonina Paul & Pippa ha aconseguit seduir els consumidors de més de 15 mercats en l'àmbit mundial. Verónica Escuer, directora general de la companyia, ens explica com una fase d’anàlisis per trobar nínxol de mercat, conjugada amb un producte d’alta qualitat i una comunicació i packaging diferenciats, han portat Paul & Pippa a xifres de creixement any rere any. 

SET & ROS: Com obrir nous canals per arribar al segment prèmium dels olis

L’empresa tarragonina, amb finques al Baix Penedès i l’Alt Camp, es caracteritza per la producció d’oli d’oliva extra verge d’elaboració ecològica. Albert Ferrer, CEO de Set&Ros, ens revela l’estratègia d’obertura de nous canals de venda per arribar al segment prèmium, una estratègia que passa pel reforç del canal Hotels de luxe i una especial cura del packaging i la comunicació de marca.  

 

CHOCOLATES SOLÉ: Producció 100% ecològica per exportar a tot el món

Chocolates Solé és una empresa d’origen familiar l’activitat de la qual se centra des dels seus inicis en tot el procés de producció de la millor xocolata. Des del 1999, aquesta firma  és pionera en la producció de xocolata ecològica. Actualment, Chocolates Solé està plenament consolidada i compta amb una forta presència en els mercats internacionals en més de 20 països.  Ens ho explica Alessandro Baldassari, director general de l’empresa. 

GRUP ROS - FRESKIBO: Marineras. Com crear una nova categoria de producte per introduir-se al lineal

FRESKIBO és una marca del Grup Ros, empresa catalana que des del 1930 comercialitza i distribueix peix fresc a tot el territori nacional. MARINERAS DE FRESKIBO és la marca del grup dirigida al consumidor final, que pot gaudir de saboroses combinacions de peix en forma d'hamburguesa. Salvador Ros, director general de Freskibo, ens explica com crear una nova categoria de producte per introduir-se al lineal, així com també el canvi que ha suposat a l’empresa desenvolupar una marca B2C. 

MONTEROSA: Un tomàquet únic per arribar al consumidor més exigent

Després d'anys d'investigació, l’empresa catalana Semillas Fitó, especialitzada en hortalisses, farratgeres i cereals, va elaborar una nova varietat d'hivern que ens remet al sabor dels antics tomàquets d'estiu. La va patentar i la va anomenar Monterosa, per la seva forma que recorda a petites muntanyes i el  color rosat produït per la seva maduresa. Jordi Ballester, Director de Desenvolupament de Negoci a Semillas Fitó i “pare” del tomàquet Monterosa, ens explica com ha estat el procés de crear una marca dirigida al consumidor final i la seva estratègia d’internacionalització.