Càpsules de coneixement

Sovint sorgeixen dubtes en el procés d’internacionalització. Per aquest motiu, Prodeca posa a disposició del sector agroalimentari càpsules de coneixement elaborades per experts en diferents àrees, com el comerç internacional, finances, màrqueting firal, comunicació, entre d’altres.
El CMR. Claus d’ús pels venedors

18.01.21

El CMR. Claus d’ús pels venedors

El conveni CMR és el que regula el transport internacional de mercaderies per carretera. A més a més d’un conveni internacional, també és un contracte de transport. Regula les condicions de transport i les obligacions de totes les parts: venedor, comprador i del transportista. En aquest escrit revisarem les principals obligacions del venedor i variables a tenir en compte per assegurar i minimitzar els possibles riscos que pot tenir el venedor en l’ús d’aquest conveni, contracte i document de transport.

Costos logístics en el transport marítim. Estalvi de costos

13.01.21

Costos logístics en el transport marítim. Estalvi de costos

Article que dona resposta a qüestions com ara: Què hem de tenir en compte per estalviar costos en el transport marítim de mercaderies? Quines són les variables que hem de considerar a l’hora de controlar els costos en la cadena de subministrament del transport en operacions internacionals?

 

Produir a prop del consumidor. Una tendència a valorar?

11.01.21

Produir a prop del consumidor. Una tendència a valorar?

Article que reflexiona sobre la necessitat de produir a prop del consumidor com a decisió estratègica de les empreses. Apunta el fet que els consumidors o clients tant en format B2B i B2C estan reclamant Lead times i Transit times cada vegada més curts i l’impacte que té això en el consum i la comercialització.

Quick Fixes. El nou reglament de la U.E. per obtenir la prova de transport de les mercaderies entre dos Estats Membres.

06.10.20

Quick Fixes. El nou reglament de la U.E. per obtenir la prova de transport de les mercaderies entre dos Estats Membres.

Fins l’any 2020 una Directiva de la Unió Europea regulava la prova de transport entre dos Estats Membres. Segons aquesta, cada país dictava els documents necessaris per poder demostrar que la mercaderia havia viatjat entre ambdós territoris. Aquests documents no coincidien entre els països i, per tant, hi havia una gran desorientació en la matèria. Per regular aquesta situació, la UE ha dictat un nou reglament amb les anomenades Quick Fixes (solucions ràpides) com protagonistes, que estableix que els documents que formaran la prova de transport han de ser independents de les dues parts, comprador o venedor. 

Com adaptar la llei d’estiba a les mercaderies de les empreses del sector de l’alimentació.

06.10.20

Com adaptar la llei d’estiba a les mercaderies de les empreses del sector de l’alimentació.

El 2018 va entrar en vigor el Reial Decret 563/2017 que regula l’estiba i el trincatge de les mercaderies i que afecta el transport nacional per carretera així com  al transport internacional en el tram que es realitza dins l’Estat espanyol. El sector agroalimentari és especialment sensible a aquest decret,doncs treballa sovint amb productes peribles, refrigerats i congelats.  

Risk management i les noves formes de cobrament pagament internacionals.

28.07.20

Risk management i les noves formes de cobrament pagament internacionals.

En l’actualitat, estem vivint uns moments disruptius, amb molts canvis de tota classe. Per aquest motiu és un molt bon moment per fer una revisió de les nostres posicions de risc envers les formes de pagament i cobrament en les operacions internacionals i revisar si estem utilitzant els instruments adients per aquest control del risc.

Brexit. Consells per a les exportacions al Regne Unit

28.07.20

Brexit. Consells per a les exportacions al Regne Unit

A hores d’ara, estiu del 2020, és un fet que el Regne Unit sortirà, de fet ja ha sortit, de la Unió Europea. En aquests moments estem en un període de negociació per determinar quina serà la relacio comercial entre la UE i el Regne Unit. En principi el gener del 2021 és el “Deadline” per determinar el tipus d’acord, o no acord.

La clau: les matèries primeres

20.07.20

La clau: les matèries primeres

Remigi Palmés, expert en internacionalització, analitza les tendències econòmiques, tecnològiques i socials que ens permeten afirmar que les matèries primeres seran la clau, o unes de les claus principals, per al desenvolupament de la humanitat i, evidentment, un dels factors estratègics per millorar la competitivitat  de les empreses i de les nacions.  

La petjada de carboni en els transports

20.07.20

La petjada de carboni en els transports

Gairebé tots els actors econòmics i socials estan d’acord que hi ha un canvi en el clima del planeta i un dels factors principals de la contaminació són els combustibles fòssils, que en l’actualitat produeixen el 80% de la demanda mundial d’energia primària. Una part important d’aquests combustibles fòssils s’utilitzen per al transport de mercaderies. En aquest article ens centrarem la seva incidència en funció del transport escollit. També en les iniciatives en l'àmbit mundial i local per revertir l’increment de les emissions a l'atmosfera. 

Els Incoterms en el sector de les fruites, hortalisses i llegums

09.06.20

Els Incoterms en el sector de les fruites, hortalisses i llegums

Remigi Palmés, expert en comerç internacional, ens explica com fer servir els Incoterms per exportar fruita, hortalisses i llegums. Posa el focus en els errors més freqüents en les operacions de compra o venda internacional i la no visualització dels riscos i costos associats a aquesta mala pràctica.