eBUSINESS WITH MERCATOR

PERSONA DE CONTACTE

Si teniu qualsevol dubte, podeu contactar amb:

Maria Camino
maria.camino@gencat.cat

El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de Prodeca, i el Departament d’Afers Exteriors, a través de la Delegació del Govern de la Generalitat als Balcans, organitzen l’eBusiness With Mercator i la 1ª Setmana Catalana a Eslovènia, sota el títol “Catalonia, nice to eat you!”.

Mercator és el principal venedor de productes agroalimentaris a Eslovènia Sèrbia, Montenegro, i Bòsnia i Hercegovina. Disposa d’una xarxa de més de 1.500 establiments a la regió, de botigues minoristes (tant del segment Mass Market, com botigues Premium, Maxi Gourmet) i una plantilla de més de 20.000 treballadors. 

L’actuació està dividia en quatre fases: 

  1. La primera és la presentació a Mercator d'un catàleg de productes de les empreses catalanes interessades en participar en aquesta actuació.
  2. La segona, consta de la selecció per part de Mercator dels productes d’interès i de l’organització de reunions individuals entre Mercator i les empreses catalanes preleccionades.
  3. La tercera fase és la introducció dels productes catalans (a través d’una comanda). Inicialment l’actuació està prevista per a introducció immediata als lineals de Maxi Gourmet a Ljubljana (segment premium) amb promoció continuada durant dos mesos (amb una campanya de màrqueting i comunicació, tant al punt de venda com mitjançant catàlegs físics i online de Mercator, una de les publicacions més populars a les llars dels eslovens). Al mateix temps, el distribuïdor de Mercator valorarà la possibilitat d’introduir el producte català als seus establiments Maxi Gourmet (Premium) i Mercator (Mass market) a Eslovènia, i també a fora d’Eslovènia. 
  4. I, finalment, la quarta fase consistirà en l’organització d’una Setmana Catalana a Eslovènia.

La introducció de producte, dins del projecte, es farà de mitjans de setembre fins a mitjans de novembre, coincidint amb la setmana del vi a Eslovènia i la setmana catalana. Mercator es compromet a mantenir als seus lineals tots aquells productes que hagin tingut bona acollida entre el públic un cop acabada l’actuació.

Pel que fa a la Setmana Catalana a Eslovènia, se celebrarà sota el títol “Catalonia, nice to eat you” i tindrà lloc del 8 al 14 de novembre de 2021, coincidint amb la fira del vi a Eslovènia. La Setmana Catalana tindrà lloc a la rodalia de l’establiment Maxi Gourmet de Ljubljana i acollirà diferents actuacions al voltant dels productes i de la gastronomia catalana: tastos, showcookings, rutes de tapes, entre d’altres. A més de tastos presencials amb els productors.

 

ORGANITZACIÓ DE L'ESDEVENIMENT

Prodeca enviarà als caps de compra dels supermercats Mercator i al seu distribuïdor oficial els catàlegs i material promocional de les empreses catalanes participants, i una vegada valorada la idoneïtat del producte per part de Mercator, s'establirà un calendari de reunions online d'acord amb la disponibilitat de cada part.

Les reunions tindran una durada aproximada de 30 minuts.

Si, una vegada acordats dia i hora de reunió amb el cap de compra corresponent, l'empresa participant no s'hi presenta, Prodeca no es compromet a aconseguir una nova data de reunió. Si és el comprador qui té inconvenients, Prodeca farà les gestions per a una nova proposta de trobada.

L'idioma en què es desenvoluparan les trobades serà l'anglès. Es recomana que les empreses participants facilitin a Prodeca els materials promocionals i el catàleg de productes en anglès.

En cas de requerir mostres, Prodeca en facilitarà la coordinació del transport que, en qualsevol cas, anirà a càrrec de l'empresa participant. No es preveu l'enviament de mostres previ a les reunions.

 

CALENDARI

El calendari* de l’actuació serà el següent:

  • Del 14 al 30 de juny: inscripció d’empreses catalanes
  • De l’1 de juliol al 12 d’agost: selecció per part de Mercator i realització d’entrevistes B2B.
  • Del 12 al 28 d’agost: definició dels proveïdors seleccionats per part de Mercator i compra de producte

*Podrà patir modificacions segons indicacions de Mercator.

 

A QUI VA ADREÇAT

Podran participar empreses catalanes productores i elaboradores d'aliments i begudes, especialment dels següents sectors:

  • Dolços  (xocolates, galetes, bombons, torrons...)
  • Oli d’oliva 
  • Embotits
  • Vins
  • Caves
  • Formatges
  • Conserves de tot tipus
  • Qualsevol altre producte singularment català*

(*Si voleu inscriure-us i no sou cap d’aquests sectors, consultarem a Mercator l’interès real sobre el vostre producte).

 

MÉS SOBRE LA CAMPANYA DE COMUNICACIÓ 

La campanya de màrqueting i comunicació que acompanyarà la introducció del producte català als lineals de Mercator, constarà entre d’altres de: 

  • Displays específics dels productes a punt de venda, durant el període de duració de la campanya
  • Comunicació específica i exclusiva al punt de venda per a senyalitzar l’àrea de producte català
  • Campanyes de publicitat a canals digitals interactius amb els clients (mitjançant concursos i premis)
  • Una atractiva proposta creative per al mix de mitjans tradicionals per arribar a tots els públics
  • Catàleg exclusiu dedicat als productes més selectes de Catalunya 

La campanya inclou també presentacions mitjançant esdeveniments no-comercials: col·laboració amb institucions culturals i educatives, destinacions turístiques i mostres gastronòmiques, amb especial atenció a l’acte de llançament.

 

PREU DE PARTICIPACIÓ

La primera fase i segona fase no té cap cost: l’enviament del catàleg per a valoració per part de Mercator és gratuït per a totes les empreses catalanes. Tampoc el té la reunió amb el cap de compres.

En cas que Mercator confirmi l’interès i la compra de producte  presentat per l’empresa, i aquesta formi part de tota la campanya explicitada a la present convocatòria, el preu de participació serà de 600 € + 21% IVA. 

Inclou:

  • Presentació a Mercator del catàleg de productes per a la valoració de la idoneïtat de la reunió.
  • Reunió amb el cap de compres de Mercator
  • Compra de producte per part de Mercator per abastir els dos mesos d’actuació
  • Campanya de comunicació i màrqueting
  • Participació en la Setmana Catalana amb tastos presencials
  • Possibilitat de reunions presencials amb els caps de compra de Mercator per obrir nous mercats on la companyia hi té presència

 

INSCRIPCIONS I TERMINIS

Les empreses interessades en l'actuació eBusiness With Mercator hauran d'omplir el full d'inscripció abans del dia 30 de juny de 2021.

L'empresa es considerarà admesa un cop hagi enviat la sol·licitud de participació degudament complimentada.

A partir del la segona quinzena de juliol, es comunicarà a les empreses preseleccionades el calendari previst de reunions B2B individuals. En cas de ser finalment admeses per part de MERCATOR, Prodeca enviarà a l’empresa una factura per l’import corresponent a les fases de campanya de comunicació i màrqueting i Setmana Catalana a MERCATOR. En cas que una empresa desisteixi de la participació en aquesta segona fase, no serà inclosa en els catàlegs corresponents ni serà considerada participant en la Setmana Catalana.

Prodeca es reserva el dret d'admissió de les empreses per criteris d'idoneïtat. En el cas que hi hagi més de dues empreses d'un mateix sector, que siguin competència directa, Prodeca establirà amb elles una ronda de converses per a valorar conjuntament si poden col·laborar en l'oferta; en cas que no hi hagi possibilitats de col·laboració, s'establirà el criteri d'ordre d'inscripció i pagament per a la participació efectiva, i no se n'admetran més de dues empreses del mateix sector.

Un cop realitzada la inscripció, les empreses participants rebran una fitxa amb tota la informació requerida en relació al producte i descripció de l'empresa.

 

EL MERCAT DELS BALCANS

Els Balcans són un mercat emergent pràcticament desconegut per als productors catalans (només un 0’6% de les exportacions totals) de 43 milions d’habitants. Tot i això, és una regió amb un alt grau de coneixement i estima de la marca Catalunya i de tots els seus productes. Són, així mateix, un gran aparador per a un turisme centre-europeu que busca experiències d’alta gama.

 

INSCRIPCIONS TANCADEs